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인플루언서 마케팅에서 후원 표기 명확성과 선망성이 메시지 효과에 미치는 영향
The Effect of Sponsorship Prominence and Benign Envy on Consumer Responses in the Effects of Sponsorship Disclosure Prominence and Envy on Brand Message Effectiveness in Influencer Marketing
김미경
vol.36 no.2 pp.7-28

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소비자의 나이와 구매 후 후회 및 재구매의사의 관계 : 극대화성향의 매개효과
Relationship among Age, Postdecision Regret and Repurchase Intention : Mediating Role of Maximization
윤태웅,임혜빈,노환호,이병관
vol.36 no.2 pp.29-59

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범주화 단서가 구독 서비스 가입의도에 미치는 효과 : 예상된 감각 포만을 중심으로
The Effect of Categorization Cue on the Use Intention to Subscription Service : Focusing on Sensory Satiety
조단비,윤해원,김재휘,김은호
vol.36 no.2 pp.61-85

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적대감, 소비자 자민족중심주의, 세계시민주의가 일본 애니메이션에 대한 한국 소비자의 제품 판단과 구매의도에 미치는 영향 : 노스탤지어의 조절 효과
The Effects of Animosity, Consumer Ethnocentrism, and Cosmopolitanism on Korean Consumers' Product Judgments and Purchase Intentions towards Japanese Animation : The Moderating Effect of Nostalgia
박연희,차희원
vol.36 no.2 pp.87-124
