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위기상황에서 전략적 침묵의 영향력에 관한 사례 연구 : 카카오 데이터센터 화재와 SPC 계열사 직원 사망사건을 중심으로
A Case Study on the Impact of Strategic Silence in Crisis Situations : Focusing on the Kakao Data Center Fire and the Death of an SPC Affiliate Employee
최미연,이진,Jyoshita Nair,최윤형
vol.34 no.6 pp.1-23
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경험적 소비와 물질적 소비 중에서 무엇이 더 중요한가? 극대화 성향의 조절효과
Which One is More Important between Experiential Consumption and Material Consumption? Moderating Role of Maximization
윤태웅,임혜빈,노환호,이병관
vol.34 no.6 pp.25-55
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인플루언서를 활용한 광고 콘텐츠의 효과 : 소비자 댓글 분석
The Effectiveness of Influencer Advertising : An Analysis of Consumer’s Comments on the Contents
정태영,황장선
vol.34 no.6 pp.57-95
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광고 모델의 미소 크기에 대한 태도 : 사회적 배제 경험과 서비스에 대한 고정관념의 영향을 중심으로
Attitudes toward the Smile Size in Advertising Models : Based on the Impact of Social Exclusion and Stereotypes on Service Perception
배진주,이병관,임혜빈
vol.34 no.6 pp.97-116
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정부광고 연구의 내용분석을 통한 연구 방향의 탐색
Exploration of Research Direction through Content Analysis of Government Advertising Research
김병희,손영곤
vol.34 no.6 pp.117-143