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숏폼(Short-form) 광고의 AI 추천 알고리즘 특성이 광고피로도와 광고 회피에 미치는 영향 : 확증편향, 지각 된 침입성, 알고리즘 신뢰도, 지각된 최적화를 중심으로
The Impact of AI Recommendation Algorithms on Ad Fatigue and Avoidance in Short-form Advertising : Focusing on Confirmation Bias, Perceived Intrusiveness, Algorithm Trustworthiness, and Perceived Optimization
김나경
vol.36 no.3 pp.7-46

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신유형 광고의 거래유형과 거래방식 연구 : 심층 인터뷰를 중심으로
A Study on the Transaction Types and Methods of New Types of Advertising : Focused on In-depth Interviews
엄남현,양세련,권예지
vol.36 no.3 pp.47-70

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온라인 맞춤형 광고 지식이 프라이버시 보호 행동에 미치는 영향 : 혜택과 손실 인식의 역할
The Impact of Online Behavioral Advertising Knowledge on Privacy Protection Behavior : The Role of Benefit and Loss Perception
김예지,정세훈
vol.36 no.3 pp.71-104

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마약예방 캠페인을 위한 커뮤니케이 션 전략 : 자기참조 효과와 조절초점 이론을 중심으로
Communication Strategies for Drug Prevention Campaigns : Focusing on the Self-Referencing Effect and Regulatory Focus Theory
송유진,조준혁,김활빈,이진균
vol.36 no.3 pp.105-126

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영상 광고 내 3B 요소가 유발하는 시각적 주목도와 긍정 정서 : 광고 시청자의 생리 반응 및 설문 데이터에 기반한 인지심리학적 실험 연구
On the Nature of Visual Attention and Positive Emotions Triggered by 3B Elements in Video Advertisements : A Cognitive-psychological Study Based on Viewers’ Physiological and Survey Data
김수정,김종은,전문기,정혜녕,홍우평
vol.36 no.3 pp.127-159

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소셜 미디어 인플루언서 유형 구성 차원 척도개발 및 타당화 연구
Development and Validation of a Construct Dimensions Scale for the Social Media Influencer Type
김혜영,염동섭
vol.36 no.3 pp.161-193
