소비자 참여형 CSR 상황에서 참여노력과 해석수준, 사회적 지지가 참여의도에 미치는 영향 : 따뜻한 만족감과 지각된 비용의 매개효과를 중심으로 The Effect of Participation Effort, Construal Level, and Social Support on Participation Intention in Participatory CSR : The Mediating Effects of Warm Glow and Perceived Costs
안윤정,이지은
vol.31 no.8 pp.7-34
공익 연계 마케팅(CRM)에서 기부 수준과 수혜자 얼굴 표정의 효과 : 영감적 단서의 조절 역할을 중심으로 The Effects of Donation Level and Facial Expression in Cause-related Marketing (CRM) : The Moderation Effect of Inspirational Cues
박태희,유동호
vol.31 no.8 pp.35-57
생산과정 시뮬레이션이 농산물 선택에 미치는 영향 : 소비자 해석수준의 조절효과 The Effects of Production-Process Focused Simulation on Consumer Choice of Agricultural Products : The Moderating Role of Consumer Construal Level
박기경
vol.31 no.8 pp.59-79
광고 노출과 비용을 고려한 최적 광고 선택 : 이진정수계획법 모형을 중심으로 Optimal Advertising Strategy with Exposure and Cost Using the Binary Integer Program
황주원,황채원,김학진
vol.31 no.8 pp.81-104