-
인플루언서 계정의 주제와 자기공개 내용의 일치 수준이 광고효과에 미치는 영향 : 지각된 침입성과 준사회적 관계의 순차적 매개효과를 중심으로
The Impact of Congruity between an Influencer's Account Theme and Self-Disclosure Content on Advertising Effectiveness : Sequential Mediation of Perceived Intrusiveness and Parasocial Relationships
이미라,박태희
vol.36 no.4 pp.7-29

-
미디어 생태학적 접근으로 본 생성형 AI광고 매체 경쟁과 보완관계 연구
A Media Ecological Approach to the Competitive and Complementary Relationships of Generative AI in Advertising Media
홍서래,정윤재
vol.36 no.4 pp.31-60

-
광고 음악 제작 주체와 고지 시점에 대한 수용자 반응: 군집별 분석 접근
Audience Responses to Advertising Music Production Sources and Disclosure Timing : A Cluster Analysis Approach
송영아,이찬주,이혜인,조유진,문장호
vol.36 no.4 pp.61-87

-
검색광고 집행 기간과 검색광고 순위가 광고태도에 미치는 영향
The Effect of Disclosing Search Advertising Exposure Duration and Rank on Advertising Attitudes
이세현,정동영,황정현,김지영
vol.36 no.4 pp.89-112

-
AI 활용 표기와 브랜드의 사회적 가치 지향 캠페인이 지각된 캠페인 가치, 브랜드 진실성, 소비자-브랜드 동일시, 구매의도에 미치는 영향
The Effects of AI Disclosure and Value-Oriented Brand Campaign on Perceived Campaign Value, Brand Integrity, Consumer-brand Identification, and Purchase Intention
김태연,고영지,이정현
vol.36 no.4 pp.113-144

-
광고판매대행 사업이 창출하는 후생효과 추정 : 광고주의 의견을 중심으로
Strategies for Expanding the Advertising Market through Welfare Effect Estimation of Advertising Sales Agency Businesses
변상규,강신규
vol.36 no.4 pp.145-164

-
AI 동영상 광고가 유발하는 불쾌감: 원인, 결과, 수용자 특성의 영향력 탐색을 중심으로
The Eeriness of AI-generated Video Advertisements: An Exploration of Its Causes, Consequences, and The Influence of Audience Characteristics
Liu Yue,김태용
vol.36 no.4 pp.165-195
