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유튜브 인플루언서 광고의 투명성에 따른 소비자 반응 차이 분석
The Differences of Consumers’ Responses to the Transparency of YouTube Influencers’ Advertising
정태영,황장선
vol.36 no.5 pp.7-39

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The Study on the Relationship among Perceived Interactivity, Flow, User-Avatar Identification, and Brand Equity in Metaverse : Focused on ZEPETO Brand Map
메타버스에서의 인지된 상호작용성과 몰입, 유저-아바타 정체성, 브랜드 자산의 관계 연구 : ZEPETO를 중심으로
Park, Gayeon,Cha, Heewon
vol.36 no.5 pp.41-87

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숏폼 광고 댓글의 감성분석을 통한 소비자 반응 패턴 및 감성별 광고전략 도출 연구
A Study on Consumer Response Patterns and Emotion-Based Advertising Strategies through Sentiment Analysis of Short-Form Advertising Comments
오혜라,정윤재
vol.36 no.5 pp.89-119

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군사 위기 상황에서 선제공개전략이 공중의 메시지 수용에 미치는 영향 : 도덕적·실제적 책임 귀인의 매개효과를 중심으로
The Effects of Stealing Thunder Strategy on Public Message Acceptance in Military Crisis Situations: Focusing on the Mediating Effects of Moral and Practical Responsibility Attribution
김형진,마정미
vol.36 no.5 pp.121-150

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중국 소비자의 외국산 제품 평가에 대한 내재적 단서와 외재적 단서의 역할 : 원산지 이미지와 브랜드 인지도의 조절효과를 중심으로
The Role of Intrinsic and Extrinsic Cues in Chinese Consumers’ Evaluation of Foreign Products : The Moderating Effect of Country-of-origin and Brand Awareness
송효석
vol.36 no.5 pp.151-176
